Va­sem­mis­to­lii­ton La­pin pii­ri: In­hi­mil­li­syyt­tä pää­tök­sen­te­koon

Vasemmistoliiton Lapin piiri kokoontui viime viikonloppuna Inarin Saariselälle linjaamaan tulevan eduskuntavaalikampanjan keskeisiä tavoitteita. Piirijärjestö haluaa palauttaa inhimillisyyden päätöksentekoon ja asettaa ihmisarvon rahan ja omistamisen edelle.

Piirijärjestö muistuttaa, että ihmisarvoa kunnioittavissa yhteiskunnassa kaikille turvataan riittävä toimeentulo ja mahdollisuudet yhteiskunnan aktiiviseen jäsenyyteen. Piirikokous vaatiikin suunnanmuutosta kohti sosiaalisesti oikeudenmukaista Suomea.

– Vasemmistoliiton Lapin piiri sitoutuu vahvasti edistämään tasa-arvoa ja poistamaan eriarvoisuutta. Haluamme siirtää eläkeläisköyhyyden historiaan, saada ihmiset viikossa lääkäriin ja poistaa terveyskeskusmaksut. Kyse on arvovalinnoista inhimillisyyden ja tulevaisuuden puolesta, piirijärjestö linjaa.

-Haluamme edistää kaikkia toimia, joilla ihmisille taataan tasavertainen asema perheessä, työelämässä ja yhteiskunnassa. Pidämme tärkeänä panostuksia koulutukseen, perhevapaauudistukseen, elämän läpi saatavaan opinto-ohjaukseen ja kansalaisyhteiskunnan vahvistamiseen. Näin pidämme huolta siitä, ettei menneisyys tai nykyhetki määrittäisi liiaksi huomista!

– Vasemmistoliiton Lapin piirin unelma on rauhaa rakastava Suomi – historiasta tiedämme, että se on tavoittelemisen arvoinen asia. Yhteiskuntarauhaa tulee tukea yhdenvertaisilla, asiakaslähtöisillä ja laadukkailla julkisilla palveluilla ihmisten kotiseudulla.

Vasemmistoliiton Lapin piirin puheenjohtaja
Henri Ramberg