Mar­kus Kor­jo­nen Va­sem­mis­to­lii­ton La­pin pii­rin pu­heen­joh­ta­jak­si

Sunnuntaina Kemijärvellä koolla ollut Vasemmistoliiton Lapin piirin syyspiirikokous valitsi puheenjohtajiston ja piirihallituksen vuodelle 2017. Puheenjohtajaksi valittiin Markus Korjonen Rovaniemeltä. Ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin Aaro Granroth Kittilästä ja toiseksi varapuheenjohtajaksi Arja Karhu Torniosta.

Piirihallitukseen valittiin Maria Peltonen (Inari), Aleksi Blomster (Rovaniemi), Pertti Keränen (Tervola), Voitto Vaattovaara (Kolari), Vuokko Vakkuri (Ylitornio), Olli Salo (Kemijärvi), Kaisa Kari (Kemi), Vesa Puuronen (Rovaniemi), Maisa Lahnajärvi (Kemi), Mauri Jaakkonen (Kemi), Timo Lettijeff (Rovaniemi), Raimo Puikko (Tervola), Liisa Vuomajärvi (Kittilä), Urpo Mokko (Sodankylä) ja Kari Puolakka (Rovaniemi).

Hallituksen varajäseniksi valittiin Riitta Näkkäläjärvi (Inari), Jan-Mikael Hakomäki (Tornio), Hannu Oikarinen (Pelkosenniemi), Ari Mäläskä (Kemi) ja Olavi Parkkila (Tornio).